10 rad, jak zařídit pracovnu - I. díl | Kakusei

10 rad, jak zařídit pracovnu - I. díl

Jestliže pracujete z domova, tak byste zařizování a zútulnění pracovny neměli rozhodně podcenit - přeci jen v ní budete takřka každý den trávit nejednu hodinu a špatná pracovna se může nemalou měrou podepsat na vaší náladě a produktivitě.

Jestliže pracujete z domova na plný úvazek, budete trávit ve vaší pracovně či kanceláři zhruba stejné množství času, jako ve zbytku vaší domácnosti. Proto svůj pracovní prostor neberte jako místo druhé kategorie, ale věnujte mu opravdu pozornost , kterou si zaslouží.

1. Oddělte pracovní kout od zbylé části pokoje

Pakliže nemáte k dispozici celou místnost, snažte se prostor pro práci oddělit od prostoru pro odpočinek a zbytku domácnosti vůbec. Zejména v menších bytech to může být oříšek, nicméně pro tento účel stačí nižší květinová stěna či knihovnička.  Z prostoru, který jste si vyhradili pro práci, odstraňte věci, které s prací nesouvisí a snižovaly by vaši koncentraci (televize, herní konzole a další).

2. Zvažte použití stojacího stolu

Jestliže chcete něco udělat pro své zdraví, i v době  kdy pracujete, zvažte pro svou kancelář možnost, zda nevyužít místo klasického stolu stůl, u kterého budete stát. Jednak u práce vestoje spálíte nějakou tu kalorii a také si mimo jiné nekřivíte záda.

3. Využijte roh místnosti

Namísto klasického obdélníkové stolu popřemýšlejte nad využitím stolu s L půdorysem. Budete mít k dispozici dvě pracovní plochy, jednu kupříkladu pro práci s počítačem, druhou třeba pro práci s papírovými dokumenty. Nezapomeňte na roh, který je ideálním místem pro umístění tiskárny či kopírky. Nebudou potom zavazet, přitom snadnost ovládání zůstane zachována.

4. Zasloužíte si trůn!

Vyhněte se používání ukořistěné židle z kuchyně či obýváku a nahraďte ji ergonomickou kancelářskou židlí či křeslem. Ušetřit můžete na lecčems, ale zrovna na sezení šetřit nedoporučujeme.

5. Odkládacího místa není nikdy dost

Pracovní stůl zaplněný věcmi vám rozhodně na chuti do práce ráno nepřidá. Nejlepším receptem pro prázdný a vždy uklizený pracovní stůl, je mít pro každou věc vyhrazené konkrétní místo ve vaší kanceláři.

Přidejte police nad psací stůl a hned získáte více prostoru pro uskladnění dokumentů a knih a odlehčíte vašemu stolu. Podobným způsobem využijte i knihovničku, nejlépe s výškově nastavitelnými stoly. Aby to u vás nevypadalo jako v archivu, použijte na dokumenty či šanony třeba krabice z papíru, banánovníkových listů či jiných přírodních materiálů.

 

Tento příspěvek pokračuje na 10 rad, jak zařídit pracovnu - II. díl.